De Klas van 2022

Onderwijs dat de kinderen raakt, door l(esg)even op jouw unieke manier.

Ik help jou in de Klas van 2022 om weer stralend voor de klas te staan Γ©n goed voor jezelf te zorgen.
Zodat jij de kinderen kunt geven wat ze verdienen; een leerkracht die hen ziet en optimaal ondersteunt om te groeien.

πŸ“½ Filmpje waarin ik kort uitleg wat de Klas is, voor wie het is en wat het je op kan leveren, mijn visie, etc.

Je bent het onderwijs ingegaan omdat je kinderen wilt helpen groeien en Γ©cht iets voor ze wilt betekenen.

En toch is jouw realiteit nu iedere dag dat je:
😣 gespannen de klas in loopt,
πŸ˜΅β€πŸ’« gehaast je lessen afdraait, klemgezet in het rooster,
🀯 opgeslurpt wordt door alle gesprekken, verslagen, voorbereidingen en andere ‘moetjes’ na schooltijd,
😡 en leeg weer naar huis gaat.
Om nog maar even niets te zeggen over alle knip-, lamineer- en typewerkzaamheden die je thuis nog oppakt. 🫣

Je voelt aan alles dat daar nu verandering in moet komen.

Kom in de Klas van 2022.
Zo kun jij binnen 5 maanden weer doen waar je het onderwijs voor inging;
Β de kinderen helpen zich optimaal te ontwikkelen.
(En dat vanuit ontspanning en plezier!)

kickoff: do 15 sep 2022

We starten over

Welk magische moment herinner jij je nog uit jouw schooltijd?

Ik herinner me die keer dat Juf Mariska in groep 6 mijn klasgenoot in wc-papier wikkelde en op een tafel liet liggen. Met veel geluidseffecten en grote bewegingen deed ze alsof ze zijn hersenen via zijn neus eruit haalde. Want zo ging het in het oude Egypte leerde ze ons. Ze ging helemaal in het verhaal op en wij gingen met haar mee.

Of die keer dat Juf Laura in groep 4 spontaan het lied Leuk is Raar van Klein Orkest opzette. We wisten niet hoe snel we onze rekenspullen om moesten ruilen voor papier en potloden. Want als deze cd begon wist je: dit wordt leuk! Dan gingen we met z’n allen zingen, dansen en vrij tekenen. De lach die ik toen op mijn gezicht had verschijnt nu nog als ik eraan terugdenk.

Dit zijn de momenten waarop het even voelde alsof tijd niet bestond.
Je hoefde niet te denken, je hoefde alleen maar te zijn.

Zulke momenten zijn magisch.
Omdat de leerkracht 100% zichzelf is en daardoor ook de kinderen de mogelijkheid geeft om 100% zichzelf te zijn.
En omdat dit de lessen zijn die je nooit meer vergeet.

Kinderen leren niet van wat jij doet,
maar van wie jij bent.

Ik geloof dat iedere leerkracht een onvergetelijke leerkracht kan zijn.
Je moet alleen ruimte maken om niet alleen dat goede voorbeeld te geven, maar juist te zijn.

En laat dat nu precies zijn wat jij jezelf de afgelopen jaren hebt afgeleerd.

Al vanaf de eerste dag op de Pabo (of misschien zelfs al daarvoor) ben je gaan nadenken over hoe je een goede leerkracht kunt zijn.
Logisch, want je wilt natuurlijk het beste voor de kinderen.

Dus vormde je een beeld van jezelf als goede leerkracht en paste jij je stapje voor stapje aan.
Je draait die lessen in het overvolle rooster ‘omdat het zo hoort’.
Je gaat ‘s avonds nog even de laatste rapporten afmaken ‘omdat dat nu eenmaal zo gaat in het onderwijs’.

Maar wat als het beste voor de kinderen (en jezelf!) niet is om als een leerkracht te doen,
maar om jezelf in puurste vorm te zijn?

Zodra je stopt met de rol van leerkracht spelen en start met 100% jezelf zijn kan jouw l(esg)even zo veel leuker, makkelijker en effectiever worden.

placeholder

πŸ“Έ foto Jennifer

Ik dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, want

die plek waar jij nu staat, daar stond ik ook.

Ik begon – onzeker, verlegen en sensitief als ik was – toch vol enthousiasme aan de Pabo. Me de hele dag omringen met kinderen en Γ©cht iets voor ze kunnen betekenen, ze dagelijks helpen in hun groei – dat leek me wel wat!

Maar hoe verder ik in de opleiding kwam, hoe meer ik ging twijfelen. Ik kreeg van mentoren te horen dat ik nooit een goede leerkracht kon zijn, omdat ik niet hard genoeg schreeuwde om de kinderen stil te krijgen. Stagebegeleiders vertelden me dat ik het leuk probeerde, maar dat ze niet zagen hoe ik in het hokje van leerkracht paste. Ik zei mezelf keer op keer dat ik nooit een goede leerkracht kon zijn.

En tegelijk had ik die speciale band met de kinderen die mijn mentor niet voor elkaar kreeg. Kon ik intens genieten van de stappen die de kinderen zetten en waar ik onderdeel van uitmaakte. Voelde ik diep vanbinnen dat ik, juist ik, met mijn unieke kwaliteiten een ongelooflijk waardevolle leerkracht kon zijn.

Steeds weer verzuchtte ik: ‘Had ik maar iemand die me begreep. Iemand zoals ik die me kon vertellen dat het goed zou komen. Dat ik wΓ©l een goede leerkracht zou kunnen zijn. Ook, of juist, op mijn eigen manier.’

Op dat moment beloofde ik mezelf: als het mij wel lukt zal ik diegene worden voor andere leerkrachten.Β 

En zo is het gegaan.

Het kan altijd anders.

Ik weet hoe jij verlangt naar:

Je voelt steeds meer twijfel over hoe lang je het nog volhoudt voor de klas. Een twijfel die verder gaat dan de ‘soms-denk-ik-dat-ik-maar-beter-achter-de-kassa-kan-gaan-zitten’-twijfel die iedere leerkracht wel eens heeft in tijden van rapportovervloed en heftige oudergesprekken.

Dit gevoel van twijfel zit dieper.
Niet alleen omdat je anders misschien in een burn-out belandt. Of omdat je de kinderen een beter voorbeeld gunt.Β 
Maar omdat je klaar bent met opgejaagd, chaotisch, uitgeput, hulpeloos, gestrest, niet gezien, druk, overwhelmed en onzeker voelen.Β 
En omdat je stiekem voelt dat er voor jou meer mogelijk is dan dit.

En ik weet dat het anders kan.
Omdat je voelt dat het tijd is om te kiezen voor verandering.

Wat anderen zeggen

over werken met Jennifer

Ik vond het fijn dat Jennifer heel snel een goede sfeer weet te creΓ«ren. Het leerde me om te zorgen voor bewustwording en vervolgens een bewust keuze te maken. Jennifers focus op je welbevinden/gevoel maakt het naar mijn idee anders dan andere cursussen (bijv. voor werkdrukvermindering). Vind het ook mooi hoe dit voor leerkrachten zelf is (dat het dus niet alleen iets voor kinderen en op school is). Vind het waardevol om op deze manier dingen uit te wisselen en te leren.
Elise
leerkracht PO en VO
Jennifer creΓ«ert ruimte om je verhaal te delen en elkaars verhaal aan te horen. Hierdoor ontstaat er veel herkenning en begrip. Er is ruimte voor een echt goed gesprek. Met krachtige visualisaties geeft het mij de hoop dat het anders kan. Ze laat me zien dat ik door de weerstand heen moet, met het vertrouwen dat daarna de balans weer komt. Uitvogelen wat voor mij passend en helpend is.
Bo
leerkracht gr 4/5

Wat gaan we doen in de Klas van 2022?

Vanaf 15 september gaan we 5 maanden lang samen aan de slag om vanuit ontspanning en plezier de impact te kunnen hebben op de kinderen waar jij het onderwijs voor inging.Β 

Dit doen we in flexibel te plannen 1-op-1 coachsessies, online of in mijn coachruimte in Delft. Daarnaast zijn er (buiten de kickoff sessie) ookΒ online groepsbijeenkomsten, waarin verdiepende (gast)lessen gegeven worden over o.a. ademwerk en voeding. Tussendoor heb je via een app direct contact met Jennifer en je Klasgenoten, waar je met al je vragen, uitdagingen en overwinningen terecht kunt. Hier zullen ook verdiepende opdrachten gedeeld worden waar je direct mee aan de slag kunt. En natuurlijk sluiten we de Klas gezamenlijk in stijl af met een fantastische Schoolreis.

placeholder

πŸ“Έ sfeerbeeld coachruimte

Wat levert deze Klas jou op?

Onderdeel zijn van de Klas van 2022 zorgt hiervoor:

Het is tijd om te kiezen voor jezelf en jouw onderwijs.

En het mooie is: je hoeft het niet alleen te doen.
Zoals jij er voor de kinderen bent, zijn wij er voor jou.
We doen het samen; jij, ik, de gastdocenten en natuurlijk jouw Klasgenoten.

Samen zorgen wij ervoor dat jij weer stralend voor de klas staat Γ©n goed voor jezelf zorgt.
Zodat jijΒ de kinderen kunt geven wat ze verdienen; een leerkracht die hen ziet en ze optimaal ondersteunt om te groeien.

Praktische informatie

placeholder

πŸ“ΈΒ foto Jennifer

We starten met een mentorgesprek om te kijken of de Klas van 2022 het programma voor jou is. Als we allebei een ‘ja’ voelen starten we op donderdag 15 september van 19.30-20.30 uur met er een online kick-off sessie. HierinΒ kun je jouw Klasgenoten alvast leren kennen en gaan we meteen de eersteΒ stappen zetten.

Vanaf dat moment kun je ook jouw 10 coachsessies inplannen. Deze sessies kunnen naar jouw behoefte online of in mijn coachruimte in Delft plaatsvinden.

Bij twee coachsessies naar keuze kun jeΒ Access Bars ontvangen. Zit zijn energetische lichaamsprocessen waarbij specifieke punten op je hoofd zacht aangeraakt worden. Hierdoor kun je volledig ontspannen en je hoofd leegmaken. Eigenlijk een soort reset van je lijf en hoofd dus.

Je kunt gedurende de hele Klas dagelijks contact hebben met Jennifer en jouw Klasgenoten via Voxer (een soort Whatsapp). Hier zul je ook wekelijks verdiepende opdrachten ontvangen waar je zelfstandig mee aan de slag kunt.

Daarnaast is er iedere maand een onlineΒ (gast)lesΒ (o.a. over breathwork en voeding)Β die jouw proces ondersteunen.

Op zaterdag 18 februari van 10-16 uur sluiten we de Klas gezamenlijk af met een fantastische Schoolreis, zoals je die van mij gewend bent πŸ˜‰

Kort samengevat ontvang je in 5 maanden in de Klas van 2022 dus:

Jouw investering voor de Klas van 2022 is €1818,-.

Vrijgesteld van btw. Betalen in termijnen mogelijk – zie FAQ.
Wil je even overleggen of de Klas bij jou past of heb je nog vragen? Neem gerust contact met me op.

p.s. wist je dat de meeste scholen (gedeeltelijk) coachtrajecten vergoeden?
Vraag aan je directeur of de Klas met de regeling voor duurzame inzetbaarheid (deels) vergoed kan worden.

De Klas van 2022 is voor jou als je...

Stiekem droom je ervan om een goede, fijne en toegewijde leerkracht te zijn die een warme band met de kinderen heeft. Iemand die ze waardevolle dingen leert/meegeeft en geniet van waar de kinderen mee komen. Γ‰n die tegelijkertijd Β ookΒ tijd en ruimte voor zichzelf heeft na werktijd.

Wat anderen zeggen

over werken met Jennifer

Het is echt een eye-opener geweest voor mezelf. Ik vond het lastig om me kwetsbaar op te stellen, heb dit toch gedaan en merkte dat dit mij en de kinderen weer verder helpt. Het voelt echt als een proces wat je dan samen doet en niet wat ik alleen doe. Echt heel mooi! πŸ₯°β€οΈ
Sarah
afstuderend leerkracht
Pfff, ik kan wel janken, weer zo geΓ―nspireerd door onze sessie! Heb nu eigenlijk waar ik een beetje naar zocht en voel me gewoon ready om weer door te gaan. Voor dit traject had ik nooit gedacht dat het me dit zou brengen. Ik ben nu al zo dankbaar dat ik jou heb gevonden. Zo dankbaar voor alle inzichten. 😳β™₯️
Stephanie
leerkracht & kindercoach
Wat ik eigenlijk altijd al heb willen zeggen: ik vind het oprecht fijn en fantastisch dat je dit doet en zo open en eerlijk bent. Veel mensen kunnen een voorbeeld van je nemen! Bij jou komt het na mijn inschatting altijd recht uit het hart, en dat vind ik het mooiste wat er is! ✨☺️
FΓ©line
leerkracht

Veelgestelde Vragen

Is de Klas van 2022 geschikt voor mij?

De Klas is een coachtraject voor mensen die een passie voor het werken met kinderen hebben, maar daar nu vooral op leeglopen. Je voelt dat je niet langer in het hokje van leerkracht vast wilt zitten en bent klaar om te ontdekken wat er kan gebeuren als jij 100% als jezelf gaat l(esg)even.

Een coachtraject is iets heel persoonlijks. Als jij je herkent in de punten die hierboven staan is de kans groot dat de Klas een match is voor jou. Jij bent de enige die deze keuze kan maken.

Wel hebben we, voordat je instapt, altijd een gratis mentorgesprek (van ongeveer 30 min) om te kijken of wij een klik hebben.

Heb je verder nog vragen, dan kun je mij altijd bereiken via de mail of Instagram. Ik denk met alle liefde (eerlijk) met je mee!

Hoeveel tijd heb ik nodig om mee te doen aan de Klas?

Dat is volledig afhankelijk van waar jij gedurende de 5 maanden van de Klas behoefte aan hebt.

Je kunt in ieder geval rekening houden met:
– iedere week een verdiepende opdracht (ong 30 min)
– om de week een persoonlijke coachsessie (90 min)
– iedere maand een online (gast)les (3x 90 min)
– op do 15 sep een online kick-off sessie (60 min)
– op za 18 feb een afsluitende Schoolreis (hele dag)

Daarnaast kun je zo veel of weinig tijd als jij wilt investeren in het contact met Klasgenoten en in jouw eigen proces.

Onthoud dat tijd een keuze is. Jij kiest voor wat jij belangrijk vindt en waar je jouw tijd dus aan wilt besteden. Daarnaast is mijn ervaring dat je – juist wanneer je minder tijd hebt – efficiΓ«nt omgaat met de tijd die je wel hebt. Zo haal je er altijd uit wat jij nodig hebt.

Ik vind de investering voor de Klas te duur.

De investering voor de Klas is €1818,-.

Mijn bedrijf is vrijgesteld van btw, dus er komen geen extra kosten meer bij.

De meeste scholen vergoeden coachtrajecten (gedeeltelijk).
Vraag aan je directeur of de Klas met de regeling voor duurzame inzetbaarheid (deels) vergoed kan worden.

Kan ik betalen in termijnen?

Ja, dat kan in 5 termijnen. No problemo!
Je betaalt dan vanaf de start van de Klas iedere maand €364,-

Als je liever in andere termijnen betaalt, laat dit dan even weten in ons mentorgesprek.Β Ik bekijk graag de mogelijkheden met je!

Ik woon niet in de buurt van Delft, is dat een probleem?

Nee, dat hoeft helemaal niet.

Hoewel mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar fysiek coachen, is het online net zo goed mogelijk. De kick-off sessie en (gast)lessen zijn, net als de verdiepende opdrachten en het tussentijds contact met je Klasgenoten, sowieso online.

Voor de Access Bars sessies en de Schoolreis is het wel essentieel dat je naar Delft kunt komen. Mijn coachruimte is goed bereikbaar met tram 1 en er is ruime parkeergelegenheid voor de deur.

Wat is het verschil tussen een gewone coachsessie en een Access Bars sessie?

In een reguliere coachsessie gaan we met verschillende tools, zoals gesprekken, visualisaties en praktische oefeningen aan de slag. Hiermee krijg je inzicht in jouw eigen proces, welke stappen je kunt nemen om je te ontwikkelen en hoe je die stappen ook daadwerkelijk kunt zetten.

Een Access Bars sessie kun je zien als een pauze waarin je even gereset wordt. Door middel van zachte aanrakingen op het hoofd laat je informatie die opgeslagen ligt in jouw lichaam los. Meer informatie over Access Bars sessies vind je hier.

Ik twijfel nog steeds of ik mee wil doen. Help?!

Allereerst wil ik zeggen dat ik de laatste ben die jou over zal halen om mee te doen met de Klas. Ik vind het namelijk enorm belangrijk dat je meedoet omdat jij voelt dat je dit wilt doen. Niet omdat jij of iemand anders dat denkt.

Ik kan je 100 redenen geven waarom het onwijs goed voor je kan werken, maar het gaat erom of jij dit wilt. Of jij kiest voor verandering.

Dat is ook precies waarom ik met iedere potentiΓ«le Klasgenoot eerst een mentorgesprek heb. Alleen als wij er allebei op vertrouwen dat de Klas van 2022 echt iets voor jou is en we een klik met elkaar hebben kun je deelnemen.

Plan als je twijfelt dus gerust een mentorgesprek in, dan onderzoeken we samen of de Klas is wat jij nu nodig hebt.

Ik heb een andere vraag.

Staat jouw vraag hier niet tussen, neem dan gerust contact met me op via de mail of Instagram DM. Daar help ik je met alle liefde verder.

Het is tijd om te kiezen voor jezelf en jouw onderwijs.

Let's do this!
Plan een Mentorgesprek.

Voordat je Klasgenoot kunt worden vind ik het belangrijk om elkaar kort te spreken in een Mentorgesprek.
In een online Zoomcall van ongeveer 30 min zorgen we dat onze verwachtingen duidelijk zijn
en we allebei zeker zijn dat we een klik hebben.

Na het Mentorgesprek heb je nog even rustig de tijd om alle informatie te laten te bezinken
en te beslissen of jij je definitief aanmeldt voor de Klas van 2022.

placeholder

πŸ“Έ foto Jennifer

Ik kan niet wachten om je mee te nemen in de Klas die jouw l(esg)even zal veranderen.

Tot snel!

Liefs, Jennifer